Skąd na lekcji maliny? Bez nich nie byłoby zbrodni. Sok czerwony jak krew, pierwsza ofiara, szaleństwo, krwawe piętno, bezwzględne dążenie do władzy… A może słodycz, obietnice, ciepłe słowa, czerwień niczym miłość. Jaka była Balladyna? Co mówi nam utwór Juliusza Słowackiego? Na co zwracamy dziś uwagę?
Zmysłowa barwa soku malinowego posłużyła uczniom kl. 7 B do stworzenia plakatów będących ilustracjami dramatu Słowackiego. Które elementy stały się istotne dla siódmoklasistów? Czy przemówił do nich tekst powstały prawie dwa stulecia temu? Zbrodnia, władza, bogactwo… to tematy aktualne w każdym czasie. Postaramy się odnieść do dramatu przez współczesne obserwacje i dociec, co sprawia, że ludzie przekraczają nieprzekraczalne granice.
Malinami malowane – plakaty ilustrujące „Balladynę”