Szkoła Podstawowa nr 16 im. Orląt Lwowskich w Przemyślu realizowała projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego – „Nowoczesna i przyjazna szkoła szansą sukcesu uczniów”– w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020 Oś priorytetowa IX Jakość edukacji i kompetencji w regionie, realizowany w ramach Działania 9.2 Poprawa jakości kształcenia ogólnego.
Cel główny projektu:
Poprawa jakości kształcenia ogólnego ukierunkowana na rozwój kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw i umiejętności (szczególnie w ramach technologii informacyjno-komunikacyjnej), zwiększających ich szansę na rozwój osobisty.
Grupa docelowa projektu:
a) uczniowie SP nr 16 im. Orląt Lwowskich w Przemyślu
b) nauczyciele pracujący w SP nr 16 im. Orląt Lwowskich w Przemyślu
Zakres wsparcia:
- zajęcia dodatkowe kształtujące i rozwijające kompetencje kluczowe niezbędne na rynku pracy oraz kreatywność, innowacyjność i pracę zespołową, prowadzone metodami aktywnymi wg autorskich programów;
- indywidualne doradztwo edukacyjno-zawodowe;
- indywidualne i grupowe doradztwo edukacyjno-psychologiczne;
- indywidualna terapia specjalistyczna BIOFEEDBACK skierowana do uczniów z trudnościami w nauce i z zaburzeniami rozwojowymi;
- realizacja warsztatów przyrodniczych w ramach Szkolnego Koła Młodego Odkrywcy sekcja: przyrody, biologii, fizyki, chemii i geografii;
- warsztaty dla uczniów dotyczące wykorzystania narzędzi TIK;
- szkolenia dla nauczycieli w zakresie doskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych;
- doposażenie pracowni przyrodniczych, tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu;
- doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK; wykonanie w szkole sieci komputerowej przewodowej i bezprzewodowej;
Okres realizacji projektu: od 01.09.2018 r. do 30.06.2020 r.
Wartość projektu: 983 701,25 zł
Wysokość dofinansowania projektu: 933 553,25 zł
Zajęcia projektowe
Klasy I
- ABC emocji – kształtowanie umiejętności uczenia się z wykorzystaniem inteligencji emocjonalnej
- Nauka czy zabawa?, a może jedno i drugie – kształtowanie umiejętności uczenia się
- Klub Młodego Odkrywcy – sekcja przyrody – zajęcia rozwijające kompetencje przyrodnicze
- Indywidualne doradztwo edukacyjno-psychologiczne
- Ceramiczne sztuczki (tylko uczniowie z niepełnosprawnością) – zajęcia socjoterapeutyczne
- Zajęcia logopedyczne (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Mówię, myślę, jestem” (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Trening umiejętności społecznych” (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
- Terapia specjalistyczna Biofeedback (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
Klasy II
- Przygoda z matematyką
- Roboty w akcji – zajęcia z informatyki
- Bajkowe potyczki szachowe – zajęcia rozwijające myślenie strategiczne
- Nauka czy zabawa?, a może jedno i drugie – kształtowanie umiejętności uczenia się
- Klub Młodego Odkrywcy – sekcja przyrody – zajęcia rozwijające kompetencje przyrodnicze
- Indywidualne doradztwo edukacyjno-psychologiczne
- Ceramiczne sztuczki (tylko uczniowie z niepełnosprawnością) – zajęcia socjoterapeutyczne
- Zajęcia logopedyczne (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Mówię, myślę, jestem” (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Trening umiejętności społecznych” (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
- Terapia specjalistyczna Biofeedback (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
Klasy III
- Przygoda z matematyką
- Roboty w akcji – zajęcia z informatyki
- Bajkowe potyczki szachowe – zajęcia rozwijające myślenie strategiczne
- Nauka czy zabawa?, a może jedno i drugie – kształtowanie umiejętności uczenia się
- Klub Młodego Odkrywcy – sekcja przyrody – zajęcia rozwijające kompetencje przyrodnicze
- Indywidualne doradztwo edukacyjno-psychologiczne
- Ceramiczne sztuczki (tylko uczniowie z niepełnosprawnością) – zajęcia socjoterapeutyczne
- Zajęcia logopedyczne (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Mówię, myślę, jestem” (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Trening umiejętności społecznych” (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
- Terapia specjalistyczna Biofeedback (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
Klasa IV
- Roboty w akcji – zajęcia z informatyki
- Bajkowe potyczki szachowe –rozwijanie myślenia strategicznego
- ABC emocji – kształtowanie umiejętności uczenia się z wykorzystaniem inteligencji emocjonalnej
- Nauka czy zabawa?- kształtowanie umiejętności uczenia się
- Życie to teatr – warsztaty dramowe
- Rozwijanie kompetencji społecznych – asertywność
- Nasze Orlątko – kształtowanie inicjatywności, przedsiębiorczości i pracy w grupie
- Klub Młodego Odkrywcy – sekcja przyrody
- Warsztaty dotyczące wykorzystania narzędzi TIK oraz bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni (wszyscy uczniowie)
- Indywidualne doradztwo edukacyjno-psychologiczne
- Zajęcia sportowe BOCCE (uczniowie z niepełnosprawnością)
- Ceramiczne sztuczki – zajęcia socjoterapeutyczne
- Zajęcia logopedyczne
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Mówię, myślę, jestem” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Trening umiejętności społecznych” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
- Terapia specjalistyczna Biofeedback (trudności w nauce, zaburzenia zachowania)
Klasy V
- Programowanie robotów – zajęcia z informatyki
- Bajkowe potyczki szachowe –rozwijanie myślenia strategicznego
- Życie to teatr – warsztaty dramowe
- Rozwijanie kompetencji społecznych – asertywność
- Nasze Orlątko – kształtowanie inicjatywności, przedsiębiorczości i pracy w grupie
- Klub Młodego Odkrywcy – sekcja biologii
- Klub Młodego Odkrywcy – sekcja geografii
- Warsztaty dotyczące wykorzystania narzędzi TIK oraz bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni (wszyscy uczniowie)
- Indywidualne doradztwo edukacyjno-psychologiczne
- Zajęcia sportowe BOCCE (uczniowie z niepełnosprawnością)
- Ceramiczne sztuczki – zajęcia socjoterapeutyczne
- Zajęcia logopedyczne
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Mówię, myślę, jestem” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Trening umiejętności społecznych” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
- Terapia specjalistyczna Biofeedback (trudności w nauce, zaburzenia zachowania)
Klasy VI
- Programowanie robotów – zajęcia z informatyki
- Grafika komputerowa w matematyce – zajęcia z informatyki
- Życie to teatr – warsztaty dramowe
- Rozwijanie kompetencji społecznych – asertywność
- Nasze Orlątko – kształtowanie inicjatywności, przedsiębiorczości i pracy w grupie
- Klub Młodego Odkrywcy – sekcja biologii
- Klub Młodego Odkrywcy – sekcja geografii
- Warsztaty dotyczące wykorzystania narzędzi TIK oraz bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni (wszyscy uczniowie)
- Indywidualne doradztwo edukacyjno-psychologiczne
- Zajęcia sportowe BOCCE (uczniowie z niepełnosprawnością)
- Ceramiczne sztuczki – zajęcia socjoterapeutyczne
- Zajęcia logopedyczne
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Mówię, myślę, jestem” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Trening umiejętności społecznych” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
- Terapia specjalistyczna Biofeedback (trudności w nauce, zaburzenia zachowania)
Klasy VII
- Grafika komputerowa w matematyce – zajęcia z informatyki
- Życie to teatr – warsztaty dramowe
- Rozwijanie kompetencji społecznych – asertywność
- Nasze Orlątko – kształtowanie inicjatywności, przedsiębiorczości i pracy w grupie
- Klub Młodego Odkrywcy – sekcja chemii
- Klub Młodego Odkrywcy – sekcja fizyki
- Konsultacje indywidualne z doradcą zawodowym
- Indywidualne doradztwo edukacyjno-psychologiczne
- Zajęcia sportowe BOCCE (uczniowie z niepełnosprawnością)
- Ceramiczne sztuczki – zajęcia socjoterapeutyczne
- Zajęcia logopedyczne
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Mówię, myślę, jestem” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Trening umiejętności społecznych” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
- Terapia specjalistyczna Biofeedback (trudności w nauce, zaburzenia zachowania)
Klasy VIII
- Życie to teatr – warsztaty dramowe
- Rozwijanie kompetencji społecznych – asertywność
- Nasze Orlątko – kształtowanie inicjatywności, przedsiębiorczości i pracy w grupie
- Klub Młodego Odkrywcy – sekcja chemii
- Klub Młodego Odkrywcy – sekcja fizyki
- Konsultacje indywidualne z doradcą zawodowym
- Indywidualne doradztwo edukacyjno-psychologiczne
- Zajęcia sportowe BOCCE (uczniowie z niepełnosprawnością)
- Ceramiczne sztuczki – zajęcia socjoterapeutyczne
- Zajęcia logopedyczne
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Mówię, myślę, jestem” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Trening umiejętności społecznych” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
- Terapia specjalistyczna Biofeedback (trudności w nauce, zaburzenia zachowania)