Czy dzieci potrafią zauważać sprawy ważne, wyrażać swoje opinie, dyskutować na tematy, które są trudne dla niejednego dorosłego? Niewątpliwie tak. Potrafią też swoje przekonania wyrazić poprzez grafikę.
O roli plakatu piątoklasiści dyskutowali bardzo rozsądnie. Zauważyli środki wyrazu artystycznego, omówili przesłanie przedstawionej im pracy, przedyskutowali znaczenie problemu. Po teorii przyszedł czas na praktykę. Zespoły podały istotne dla nich zagadnienia, a następne wybrali problem, nad którym chcą pracować. W końcu nadszedł czas na tworzenie własnych plakatów.
Nie da się ukryć, że zespołowa praca przebiegała żywiołowo. Każdy chciał dodać coś ważnego, pojawiały się różne koncepcje, nowe pomysły. W końcu powstały plakaty wyrażające przekonania jedenastolatków. Potem należało jeszcze przekonać obserwatorów do zainteresowania właśnie swoim tematem,
Kto wie, może kiedyś z naszych szesnastkowych nastolatków wyrosną artyści, graficy, działacze społeczni…? Niewątpliwie będą to bardzo kreatywni ludzie!